Blog

Andílek online

25. 3. 2020
Jsme po prvním týdnu, kdy se Andílek zcela přestěhoval do virtuálního světa a snažíme se ze všech sil, abychom s vámi i nadále udrželi kontakt, děti vedli jejich vývojem a pomohli vám i dětem zvládat situaci, alespoň online cestou.
číst více

ROZVOJ PSANÍ – SMIRKOVÁ PÍSMENA

Jedna z nejznámějších montessori pomůcek, která dětem pomáhá v rozvoji psaní i čtení. Mnoho těch aktivit, které zde představujeme, běží souběžně – nejsou samostatně izolované, jak může na první pohled vypadat. A běží na mnoha úrovních – ne pouze v jedné oblasti.
číst více

ROZVOJ ČTENÍ VE ŠKOLCE – ČÁST PRVNÍ: CO SE DĚJE, NEŽ DÍTĚ PŘEČTE PRVNÍ SLOVO

18. 3. 2020
Děje se toho opravdu hodně. Cesta k prvnímu přečtenému slovu je vydlážděna přímou i nepřímou přípravou. Jedná se o soubor aktivit, které dítěti pomáhají, aby ve chvíli, kdy mu pedagog to očekávané první slovo napíše na papír, jej skutečně přečetlo. Bez takovéto přípravy by první čtení nemuselo skončit úspěchem.
číst více

ZE ŽIVOTA UČITELKY – ANEB VÝHODY UČITELKY, KTERÁ NEMUSÍ PRACOVAT DOMA

15. 1. 2020
Předem podotýkám, že je mi zcela zřejmé, že dětská práce je u nás již po desetiletí zakázána. Ale co se vám může jako učitelce stát, pokud nevidíte až za roh a mluvíte rychleji, než přemýšlíte. ☺
číst více

ROZVOJ PSANÍ – KOVOVÉ TVARY ANEB JAK KRESLIT A PSÁT TUŽKOU

15. 11. 2019
V předchozím článku bylo zmíněno, co vše ovlivňuje „schopnost“ dítěte v rozvoji psaní. Pokud všechny dílčí kroky byly úspěšně zvládnuty, přistupuje se v montessori pedagogice k další části a to nácviku psaní a kreslení pomocí tužky a tzv. kovových tvarů.
číst více

Z DENÍKU UČITELKY – ANEB JAK ZAČÍT ŠKOLNÍ ROK POZITIVNĚ

14. 11. 2019
Každý kdo má děti a rozhodnul se je zapsat do školky, ví, jak důležitý krok a mezník to je nejen v životě dítěte, ale i rodičů. Převážně v dnešní době, kdy po dobu prvních tří let dítě vyrůstá převážně s maminkou a blízké i široké příbuzenstvo je často velmi vzdáleno.
číst více

ROZVOJ PSANÍ ČÁST PRVNÍ – ZAČÍNÁ UŽ VLASTNĚ OD NAROZENÍ

13. 11. 2019
Povětšinou, když uslyšíme o grafomotorice a rozvoji psaní, máme dojem, že se to nás a našeho dítěte bude týkat až ve škole. Psaní je něco, co se tam většinou učí a odehrává. Ale je to opravdu tak?
číst více