Andílek online

25. 3. 2020

Jsme po prvním týdnu, kdy se Andílek zcela přestěhoval do virtuálního světa a snažíme se ze všech sil, abychom i nadále udrželi kontakt s rodiči, děti vedli jejich vývojem a pomohli rodičům i dětem zvládat situaci, alespoň online cestou.

Je to náročné pro děti, pro rodiče i pro nás. Zvlášť pro montessori systém, který je tak úzce vázán na připravené prostředí, sociální interakce mezi dětmi a mezi dítětem a průvodcem, je tak tento úkol velmi nesnadný. 
Za týden jsme přesto společně již zvládli tolik, co bychom za jiných okolností nastavovali týdny… děkujeme všem, že nás podporují, jsou trpěliví v nastavování virtuálních učeben, přístupů, pomáhají dětem v jejich vzdělávání a provází je osobně dalšími kroky. Víme, že jsou rodiče k tomu sami zahlcení prací a starostmi. Proto oceňujeme zpětnou vazbu a informace o tom, s čím můžeme ještě více pomoci.

V čase, kdy je všude kolem chaos, shrnuji, co se nyní děje v našem virtuálním Andílku:

Dětská skupina komunikuje na vlastní platformě uzavřené FB skupiny. Maggie každý den přidává nádherné články a aktivity a je s vámi v každodenní úzké komunikaci.

Školka též komunikuje v uzavřené skupině na FB. Mili, Liuba i Verča vkládají videa a příspěvky, denní činnosti dětí a “úkoly” pro nejmenší i větší, kterými se skupina plní a je tam živo fotkami a videi, jak se dětem daří. Současně nastavujeme online učebnu Google classroom, kde bude mít každé dítě zpřístupněný materiál s činnostmi, které jej budou posouvat dál dle jeho potřeb. Třídní učitelky se s rodiči individuálně domlouvají na video schůzkách a jsou i jinak nadále nápomocny.

Základní škola pracuje plně v Google classroom. Radka, Adél, Gabi, Mariann, Lucy, Barbara, Madara a další dávají prezentace online. Třídní učitelky plní online třídu denní činností a každému dítěti individuálně připravují postup dalším kurikulem…Probíhají také video-konference se skupinami dětí, s jednotlivci i s rodiči. Pracujeme na dalších aktivitách, které děti budou mít v nabídce a kromě “tvrdých znalostí” mohou rozvíjet nadále i svoje “soft skills”. 

Ve středu a ve čtvrtek tento týden proběhl online workshop myšlenkového mapování s Martinou Baierovou, nyní pro děti od 4.tříd a výše, v průběhu kterého se děti naučí, jak tvořit krásné a velmi užitečné myšlenkové mapy. Budeme je využívat pro podporu vašich dětí v samostatné práci doma. Více o myšlenkových mapách a Martině najdete zde. 

Adolescenti pracují v Google classroom také. Vítězslav s Pavlou, spolu s prvostupňovými učitelkami, spolupracují na předmětových seminářích. Dovedete si jistě představit, jak jsou naši mladí studenti touto super  technikou nadšeni :).

Družina, v čele se Soňou, zpracovává videa s volnočasovými a kreativními inspiracemi pro děti a též chtějí za dětmi vyrazit do našeho online světa s doplňkovými činnostmi pro čas odpočinku a her…Matěj a Viktor již natočili svá první videa se cvičením.. sledujte nás i na hlavní FB stránce Andílka :).

Rodiče také mohou využít skupinu na FB – Montessori doma: podpůrná skupina pro rodiče v čase koronaviru, kde mohou čerpat další inspirace a vědět, že v tom jako rodiče nejsou či nejsme sami. Skupinu otevřela Mirka Vlčková, zakladatelka Andílka, a sdružuje v ní montessori lektory a pedagogy a především rodiče, co se nyní v době karantény stávají montessori průvodci svých dětí a hledají oporu, jak vše skloubit a zvládnout.

A konečně, připravujeme pro rodiče uzavřené online podpůrné a sdílecí skupiny na téma vedení dětí v domácí škole v době karantény, které budou probíhat ve spolupráci s odborníky na montessori pedagogiku, domácí vzdělávání a psychologii dítěte i dospělých. Budou to skupiny, kde mohou získat podporu rodiče, ale i děti. 

Dětem nabízíme psychologickou podporu našeho psychologa Luboše, který bude s dětmi nadále pracovat jak jsou zvyklé, jen online. 

Já budu k dispozici prostřednictvím online Snídaně s ředitelkou, kde budu čekat rodiče ve virtuální kavárně Andílka a řešit vše, co potřebují vědět ohledně školy, vzdělávání a provozu. Stejně tak, jak byli zvyklí osobně u mě na ranní kávě pravidelně jednou za měsíc.. Plánuji koncepci letního provozu, a zároveň pracuji na finanční a personální stabilitě celého Andílka, a na tom, abychom to všichni společně zvládli. 

Celý tým Andílka pomáhá nám všem hledat rovnováhu mezi tím, co potřebují děti, co jim dokážeme nabídnout, jaké mají rodiče možnosti doma, jaké mají vybavení a jaký mají k dispozici čas. Jsme si vědomi toho, že nastavujeme systém ne na týden či dva, ale pravděpodobně na mnohem delší dobu. 

Prosím vás o zachování přízně i podpory, které si moc všichni ceníme. Buďte v kontaktu, prosím, tak jako dosud. Ten je v tuto chvíli nejdůležitější.

Vaše Hanka Chramostová, ředitelka

Další články z blogu

Montessori podcast # 18

Jak využít montessori pedagogiku v péči o lidi s Alzheimerem nebo demencí.

číst více

Montessori podcast # 14

„Porod je základ mateřství, stavíme na něm celý náš život.“ „Porodnímu sálu stále kraluje porodní lůžko.“ „Máme právo cokoliv odmítnout.“ „To, co můžeme pro děti udělat, je žít šťastný život.“

číst více

Květen je lásky čas

Znáte to rčení, že květen je lásky čas? Láska může mít spoustu podob. Já jsem si dnes vybrala dva druhy lásky. Lásku rodinnou a lásku ke knihám. A jak tyto dvě lásky spolu souvisí? 15. května slavíme Den rodiny. Neumím si představit lepší způsob, jak ho oslavit, než je společný čas strávený nad knihou.

číst více