Třístupňová lekce
5. 4. 2022
Třístupňová lekce v Montessori popisuje tři fáze učení navržené tak, aby podporovaly aktivní, organické učení a aby si děti mohly osvojit jazyk a pojmy prostřednictvím praktického objevování a zkoumání.
Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu
Změnit jazyk stránky
13. 4. 2021
Smyslové aktivity pomáhají u dětí rozvinout všech pět smyslů – hmat, zrak, sluch, čich a chuť. Pro batolata jsou aktivity na rozvoj smyslů velmi důležité. Od narození děti začínají poznávat svět všemi smysly.
Nejdřív jen pozorují a poslouchají. Jakmile je dítě schopné ovládat své ruce, popadne předmět v jeho blízkosti, aby jej prozkoumalo. Hmatový smysl zůstává důležitým nástrojem pro poznávání světa v raném dětství.
Existuje velmi jednoduchý a zábavný způsob, jak zapojit batole do senzorické aktivity prostřednictvím senzorických krabic. Smyslová krabička může být jakákoliv nádoba naplněná jakýmkoliv hmatovým materiálem, který děti zkoumají rukama.
CO BUDETE POTŘEBOVAT K VYTVOŘENÍ SMYSLOVÉ KRABIČKY?
JAK NA TO?
U starších dětí j je možné použít i pásku na oči, aby je to nesvádělo k používání zraku.
V této krabičce jsem použila:
Poté co najdete všechny věci, je dobré opět o nich mluvit. K čemu se používají, zkusit je hledat doma nebo najít věci ze stejného materiálu či stejného tvaru.
Přejeme zábavné poznávání spolu s vašimi dětmi.
5. 4. 2022
Třístupňová lekce v Montessori popisuje tři fáze učení navržené tak, aby podporovaly aktivní, organické učení a aby si děti mohly osvojit jazyk a pojmy prostřednictvím praktického objevování a zkoumání.
18. 3. 2020
Ke čtení se má přistoupit ve chvíli, kdy je dítě skutečně připravené. Díky tomu pocítí nadšení a bude chtít ve čtení dále pokračovat.
25. 3. 2020
Jak se v montessori pedagogice přistupuje k rozvoji psaní a čtení?
POD RADNICÍ 152/3
PRAHA SMÍCHOV