ROZVOJ ČTENÍ VE ŠKOLCE – ČÁST PRVNÍ: CO SE DĚJE, NEŽ DÍTĚ PŘEČTE PRVNÍ SLOVO
18. 3. 2020
Ke čtení se má přistoupit ve chvíli, kdy je dítě skutečně připravené. Díky tomu pocítí nadšení a bude chtít ve čtení dále pokračovat.
Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu
Změnit jazyk stránky
9. 3. 2025
Švarcbachová Jarka: „Centrum Seňorina se mi samo stalo.“ „Co bych tak dělala s prostory na Poříčí?!“ „Nerada se vzdávám, což není jen dobrá vlastnost.“ „Můj děda vyprávěl historky jako z pohádky, sloužil u kněžny a občas se ji koukl pod sukni.“ „Velmi pomáhají orientační šipky v bytě.“ „Předměty v prostředí jsou popsány.“ „Nechodíme v bílých pláštích a nemáme holé stěny.“ „Využíváme WOW model.“ „Ob generaci jde péče o seniory snáz.“ „Zdravotní a sociápovídalylní služba není propojena.“
Společně jsme si o klíčových prvcích montessori pedagogiky, které lze využít v péči o lidi s Alzheimerem nebo demencí. O praktických dovednostech sebepéče a potřebě samostatnosti, smyslové stimulaci, vhodném připraveném prostředí a individualizované péči. Dozvíte se příběh vzniku Centra Seňorina a proč si Jarka zvolila právě montessori v péči o stárnoucí. A také v čem je jedinečný film Tancuj, Matyldo.
Jarka Švarcbachová je zakladatelka Centra Seňorina, které nabízí odlehčovací služby a stacionář pro seniory, umožňuje tak lidem s Alzheimerovou nemocí a jejich rodinám prožít ještě radostný čas. K tomu využívá principy montessori pedagogiky. V roce 2025 slaví Seňorina 10 let od svého vzniku. Jarka se angažuje také v popularizaci tématu Alzheimerovy nemoci ve veřejnosti a dokončuje svou knihu.
18. 3. 2020
Ke čtení se má přistoupit ve chvíli, kdy je dítě skutečně připravené. Díky tomu pocítí nadšení a bude chtít ve čtení dále pokračovat.
13. 9. 2023
Žádné z dětí v naší škole není neviditelné. Montessori je práce na sobě a trvá celý život.
13. 11. 2019
Všichni víme, že děti se učí psát v první třídě, ale rozvoj této náročné disciplíny přichází na řadu hned po jejich narození. Čím můžeme dětem pomoct?
POD RADNICÍ 152/3
PRAHA SMÍCHOV