Andílek online

25. 3. 2020

Jsme po prvním týdnu, kdy se Andílek zcela přestěhoval do virtuálního světa a snažíme se ze všech sil, abychom i nadále udrželi kontakt s rodiči, děti vedli jejich vývojem a pomohli rodičům i dětem zvládat situaci, alespoň online cestou.

Je to náročné pro děti, pro rodiče i pro nás. Zvlášť pro montessori systém, který je tak úzce vázán na připravené prostředí, sociální interakce mezi dětmi a mezi dítětem a průvodcem, je tak tento úkol velmi nesnadný. 
Za týden jsme přesto společně již zvládli tolik, co bychom za jiných okolností nastavovali týdny… děkujeme všem, že nás podporují, jsou trpěliví v nastavování virtuálních učeben, přístupů, pomáhají dětem v jejich vzdělávání a provází je osobně dalšími kroky. Víme, že jsou rodiče k tomu sami zahlcení prací a starostmi. Proto oceňujeme zpětnou vazbu a informace o tom, s čím můžeme ještě více pomoci.

V čase, kdy je všude kolem chaos, shrnuji, co se nyní děje v našem virtuálním Andílku:

Dětská skupina komunikuje na vlastní platformě uzavřené FB skupiny. Maggie každý den přidává nádherné články a aktivity a je s vámi v každodenní úzké komunikaci.

Školka též komunikuje v uzavřené skupině na FB. Mili, Liuba i Verča vkládají videa a příspěvky, denní činnosti dětí a “úkoly” pro nejmenší i větší, kterými se skupina plní a je tam živo fotkami a videi, jak se dětem daří. Současně nastavujeme online učebnu Google classroom, kde bude mít každé dítě zpřístupněný materiál s činnostmi, které jej budou posouvat dál dle jeho potřeb. Třídní učitelky se s rodiči individuálně domlouvají na video schůzkách a jsou i jinak nadále nápomocny.

Základní škola pracuje plně v Google classroom. Radka, Adél, Gabi, Mariann, Lucy, Barbara, Madara a další dávají prezentace online. Třídní učitelky plní online třídu denní činností a každému dítěti individuálně připravují postup dalším kurikulem…Probíhají také video-konference se skupinami dětí, s jednotlivci i s rodiči. Pracujeme na dalších aktivitách, které děti budou mít v nabídce a kromě “tvrdých znalostí” mohou rozvíjet nadále i svoje “soft skills”. 

Ve středu a ve čtvrtek tento týden proběhl online workshop myšlenkového mapování s Martinou Baierovou, nyní pro děti od 4.tříd a výše, v průběhu kterého se děti naučí, jak tvořit krásné a velmi užitečné myšlenkové mapy. Budeme je využívat pro podporu vašich dětí v samostatné práci doma. Více o myšlenkových mapách a Martině najdete zde. 

Adolescenti pracují v Google classroom také. Vítězslav s Pavlou, spolu s prvostupňovými učitelkami, spolupracují na předmětových seminářích. Dovedete si jistě představit, jak jsou naši mladí studenti touto super  technikou nadšeni :).

Družina, v čele se Soňou, zpracovává videa s volnočasovými a kreativními inspiracemi pro děti a též chtějí za dětmi vyrazit do našeho online světa s doplňkovými činnostmi pro čas odpočinku a her…Matěj a Viktor již natočili svá první videa se cvičením.. sledujte nás i na hlavní FB stránce Andílka :).

Rodiče také mohou využít skupinu na FB – Montessori doma: podpůrná skupina pro rodiče v čase koronaviru, kde mohou čerpat další inspirace a vědět, že v tom jako rodiče nejsou či nejsme sami. Skupinu otevřela Mirka Vlčková, zakladatelka Andílka, a sdružuje v ní montessori lektory a pedagogy a především rodiče, co se nyní v době karantény stávají montessori průvodci svých dětí a hledají oporu, jak vše skloubit a zvládnout.

A konečně, připravujeme pro rodiče uzavřené online podpůrné a sdílecí skupiny na téma vedení dětí v domácí škole v době karantény, které budou probíhat ve spolupráci s odborníky na montessori pedagogiku, domácí vzdělávání a psychologii dítěte i dospělých. Budou to skupiny, kde mohou získat podporu rodiče, ale i děti. 

Dětem nabízíme psychologickou podporu našeho psychologa Luboše, který bude s dětmi nadále pracovat jak jsou zvyklé, jen online. 

Já budu k dispozici prostřednictvím online Snídaně s ředitelkou, kde budu čekat rodiče ve virtuální kavárně Andílka a řešit vše, co potřebují vědět ohledně školy, vzdělávání a provozu. Stejně tak, jak byli zvyklí osobně u mě na ranní kávě pravidelně jednou za měsíc.. Plánuji koncepci letního provozu, a zároveň pracuji na finanční a personální stabilitě celého Andílka, a na tom, abychom to všichni společně zvládli. 

Celý tým Andílka pomáhá nám všem hledat rovnováhu mezi tím, co potřebují děti, co jim dokážeme nabídnout, jaké mají rodiče možnosti doma, jaké mají vybavení a jaký mají k dispozici čas. Jsme si vědomi toho, že nastavujeme systém ne na týden či dva, ale pravděpodobně na mnohem delší dobu. 

Prosím vás o zachování přízně i podpory, které si moc všichni ceníme. Buďte v kontaktu, prosím, tak jako dosud. Ten je v tuto chvíli nejdůležitější.

Vaše Hanka Chramostová, ředitelka

Další články z blogu

Třístupňová lekce

Třístupňová lekce v Montessori popisuje tři fáze učení navržené tak, aby podporovaly aktivní, organické učení a aby si děti mohly osvojit jazyk a pojmy prostřednictvím praktického objevování a zkoumání.

číst více

První týden na farmě si budeme navždy pamatovat!

Stojíme na prahu něčeho nového, neznámého, a tušíme, že to bude velké, a tušíme, že ani nevíme, jak moc velké to bude.

číst více

Klíč ke zdravému dospívání: „Naprostým základem je dětem říkat pravdu a nemlžit“

Jak vytvořit bezpečné zázemí pro komunikaci s dětmi o intimních tématech? To jsme se dozvěděli na přednášce Klíč ke zdravému dospívání, kterou si pro naše rodiče připravila Katy Juřenčáková. S účastníky probrala to, jak s dětmi správně mluvit a jak využít nejrůznějších každodenních situací pro otevření citlivých témat.

číst více