Jak to u nás funguje
Učím se přirozeně
Dětem poskytujeme prostor, aby se mohly samostatně rozvíjet. Učení jako přirozený proces děti baví, probouzí v nich vrozenou zvídavost a neustále přiživuje plamínek jejich vnitřní motivace. Ve škole jsou spokojené a těší se na každý další den.
Začnu, a pak už to jde samo
Rozvoji dětí se věnujeme již od útlého dětství. Od 1,5 roku věku s nimi pracujeme v rámci dětské skupiny, na které navazuje naše mateřská škola a škola základní (1. stupeň – od září 2019 pokračujeme i 2. stupněm). Naše týmy jednotlivých skupin spolu úzce spolupracují a aktivity jsou často provázané. Všechny děti se navzájem potkávají v jedné budově. Prostupují tak třídami a jsou vedeny týmem pedagogů, které je znají a rozumějí jim.
PANÍ UČITELKY JSOU TU PRO MĚ
Na své lidi jsme nároční. Kromě pedagogického vzdělání všichni naši pedagogové absolvovali mezinárodní montessori výcvik. Vedle odborných znalostí však klademe velký důraz i na jejich přístup a vztah k dětem. Vybíráme kolegy s maximální mírou empatie a respektu ke svobodě jednotlivce. Jedinečné osobnosti, které na sobě průběžně pracují. A které – jednoduše řečeno – mají rádi děti.
VŠECHNO JE TU MONTESSORI
Ve všech třídách máme pro děti prostředí připravené dle mezinárodních montessori standardů. Najdete u nás kompletní sady montessori pomůcek. Všechny naše třídy jsou pod průběžnou supervizí trenérů Association Montessori Internationale.
MAMI, TATI, PŘIJĎTE SE KOUKNOUT
Jsme živý organismus, jehož součástí jsou nejen děti, ale také jejich rodiče. Považujeme je za své partnery, jsme vůči nim otevření a poskytujeme jim prostor, aby se mohli zapojit. Spolupráce s nimi nás baví a posouvá nás dál.
Co je montessori
Montessori je více než 100 let používaná pedagogická koncepce, vyvinutá italskou lékařkou Marií Montessori. Pedagogika Marie Montessori tvoří ucelený a propracovaný vzdělávací systém, který respektuje vývojová období dítěte, vychází z jeho potřeb, pomáhá rozvíjet schopnosti a vnímání sebe i okolí. Montessori pedagogika pomocí konkrétního výukového materiálu a vytvořením vhodného prostředí podporuje přirozený zájem dítěte, pomáhá mu zafixovat si správné pracovní návyky i vytvářet svůj vlastní úsudek. Postupuje se vždy od konkrétního k abstraktnímu a pro jednotlivé okruhy se využívají jedinečné, speciálně vyvinuté pomůcky. Tyto pomůcky usnadňují pochopení nových jevů, ale také zásadní měrou přispívají k hlubšímu a trvalejšímu uchování nově nabytých zkušeností a vědomostí.
Obliba Montessori škol a školek dnes roste. Je to proto, že si uvědomujeme, že se úloha školy změnila. Práce, která člověka baví, mu přináší vnitřní uspokojení, a navíc v ní dokáže být velmi úspěšný. Úlohou dnešní školy by tak mělo být, aby člověk zjistil, co ho zajímá, a měl možnost své schopnosti a zájmy rozvíjet. Potřebuje se naučit odpovědnosti, spolupráci a respektu k ostatním, umět nad věcmi přemýšlet, vytvořit si vlastní názor a umět si ho obhájit, ale také umět si přiznat chybu a využít ji jako zkušenost.