Helena Kurzweilová


Vždycky mě magicky přitahovala otázka proč se jako lidé chováme tak, jak se chováme. Asi proto se ze mě stala profesionální koučka a lektorka. Zabývám se tím, co a jak nás motivuje k tomu, co děláme a co říkáme. Zajímá mě, jak se s tím dá pracovat a využít to proto, aby člověk dokázal zužitkovat dary, s nimiž přišel na tento svět a spěl tak k vlastní životní spokojenosti.
Těší mě pracovat s lidmi, pro které je důležité, jak prožívají svůj život a jakou stopu po sobě zanechají ve vztazích s ostatními i na tomto světě vůbec. Podporuji je v nalezení životní harmonie v pracovním i osobním světě.
Mým největším učitelem byl a je můj vlastní život a zkušenosti, které jsme v něm nasbírala. Celou řadu z nich jsem sepsala a jsou každému volně k dispozici v e-booku Sedm pilířů spokojeného života (http://www.kurzweilova.cz/).
Vždycky mě magicky přitahovala otázka proč se jako lidé chováme tak, jak se chováme. Asi proto se ze mě stala profesionální koučka a lektorka. Zabývám se tím, co a jak nás motivuje k tomu, co děláme a co říkáme. Zajímá mě, jak se s tím dá pracovat a využít to proto, aby člověk dokázal zužitkovat dary, s nimiž přišel na tento svět a spěl tak k vlastní životní spokojenosti.
Těší mě pracovat s lidmi, pro které je důležité, jak prožívají svůj život a jakou stopu po sobě zanechají ve vztazích s ostatními i na tomto světě vůbec. Podporuji je v nalezení životní harmonie v pracovním i osobním světě.
Mým největším učitelem byl a je můj vlastní život a zkušenosti, které jsme v něm nasbírala. Celou řadu z nich jsem sepsala a jsou každému volně k dispozici v e-booku Sedm pilířů spokojeného života (http://www.kurzweilova.cz/).
Vždycky mě magicky přitahovala otázka proč se jako lidé chováme tak, jak se chováme. Asi proto se ze mě stala profesionální koučka a lektorka. Zabývám se tím, co a jak nás motivuje k tomu, co děláme a co říkáme. Zajímá mě, jak se s tím dá pracovat a využít to proto, aby člověk dokázal zužitkovat dary, s nimiž přišel na tento svět a spěl tak k vlastní životní spokojenosti.
Těší mě pracovat s lidmi, pro které je důležité, jak prožívají svůj život a jakou stopu po sobě zanechají ve vztazích s ostatními i na tomto světě vůbec. Podporuji je v nalezení životní harmonie v pracovním i osobním světě.
Mým největším učitelem byl a je můj vlastní život a zkušenosti, které jsme v něm nasbírala. Celou řadu z nich jsem sepsala a jsou každému volně k dispozici v e-booku Sedm pilířů spokojeného života (http://www.kurzweilova.cz/).

Šárka Miková


Šárka je psycholožka a přes 20 let poskytuje poradenství dospělým i dětem, školám i firmám, v oblasti výchovy, vzdělávání, motivace, osobního rozvoje i práce s týmy. Ve své práci využívá Teorii typů, díky které může rozumět vrozeným rozdílům mezi lidmi a využívat je ke zlepšení výchovy, učení, komunikace a spolupráce. Je autorkou knihy NEJSOU STEJNÉ: Jak díky Teorii typů porozumět dětem i sami sobě. Mea Gnosis, Praha, 2018.

Madara Spurava


I will always stand taller when I kneel to help a child.
Madara má vystudovanou pedagogiku pro základní školy a kvalifikaci pro výuku anglického jazyka. Absolvovala několik Montessori kurzů a nyní je v AMI výcviku 6 – 12 pod vedením Carly Foster. Má zkušenosti s prací s dětmi věkových kategorií 3 – 6 a 6 – 12, pracovala v Montessori školce i základní škole.
Madara má vystudovanou pedagogiku pro základní školy a kvalifikaci pro výuku anglického jazyka. Absolvovala několik Montessori kurzů a nyní je v AMI výcviku 6 – 12 pod vedením Carly Foster. Má zkušenosti s prací s dětmi věkových kategorií 3 – 6 a 6 – 12, pracovala v Montessori školce i základní škole.

Barbara Surzhak



Pavla Skurovcová


Mám ráda výpravy. Do přírody, moderních měst i do minulosti. Každá cesta je nová zkušenost a obohacení. Kdo chce chápat současnost, měl by se dívat do minulosti. Současný svět pozorně sleduji a snažím se ho chápat v souvislostech. Jak se dnes postavíme k planetě Zemi, zásadně ovlivní život našich dětí. Snažím se je proto vést k odpovědnosti osobní i celospolečenské. Montessori škola tento přístup podporuje a proto se zde cítím dobře. Být užitečným průvodcem pro děti a studenty je velká výzva.
Pavla studovala religionistiku a filosofii na Husitské teologické fakultě, později pedagogiku na Univerzitě Jana Amose Komenského. Při studiu začala pracovat jako redaktorka Lidovýnovin. V médiích několik let zůstala. Působila v Hospodářských novinách, na Aktuálně.cz a v Deníku. Po té se věnovala v projektu Futuroom pořádání školení a vzdělávání novinářů. Po narození vlastních dětí se vrátila k pedagogice. Jako účastnice programu Učitel naživo působila na Montessori škole v Kladně. V roce 2019 absolvovala Introduction to adolescent workshop. Od dětství jezdila na tábor, později jako hlavní vedoucí. V Andílku působí v adolescentním programu jako koordinátor a expert na humanitní předměty.
Pavla studovala religionistiku a filosofii na Husitské teologické fakultě, později pedagogiku na Univerzitě Jana Amose Komenského. Při studiu začala pracovat jako redaktorka Lidovýnovin. V médiích několik let zůstala. Působila v Hospodářských novinách, na Aktuálně.cz a v Deníku. Po té se věnovala v projektu Futuroom pořádání školení a vzdělávání novinářů. Po narození vlastních dětí se vrátila k pedagogice. Jako účastnice programu Učitel naživo působila na Montessori škole v Kladně. V roce 2019 absolvovala Introduction to adolescent workshop. Od dětství jezdila na tábor, později jako hlavní vedoucí. V Andílku působí v adolescentním programu jako koordinátor a expert na humanitní předměty.

Tomáš Daněk


Momentálně jsem studentem na VŠE v Praze, takže tam se úplně k práci s dětmi nedostanu. Od 6 let jsem však jezdil každé léto na tábor a od 15 na nich i dělal vedoucího. Jedním z důvodů pro mě je to, že spolupráce s dětmi je v mnohém unikátní a úplně jiná než s dospělými. Především mě těší jejich spontánnost, dětská radost a zapálení do všech možných aktivit. Také je povzbuzující vidět, jak se mění, dospívají a celkově rostou. Pochopitelně veškerým akcím s dětmi hodně pomáhá, že se konají hlavně v přírodě a nechá se tak alespoň částečně zapomenout na jinak všudypřítomné technologie a věnovat se vzájemně sami sobě a ostatním bez rušivých elementů.

Ladislava Bímová


Ladislava Bímová a.k.a. Bimboška, zakladatelka a vedoucí oddílu HOM Alpin IV, členka MTB klubu BTK Kralupy, (horo)lezkyně, bikerka, běžkařka;
paní profesorka na gymnáziu (aprobace matika, fyzika)…
Ladislava Bímová a.k.a. Bimboška, zakladatelka a vedoucí oddílu HOM Alpin IV, členka MTB klubu BTK Kralupy, (horo)lezkyně, bikerka, běžkařka;
paní profesorka na gymnáziu (aprobace matika, fyzika)…
Ladislava Bímová a.k.a. Bimboška, zakladatelka a vedoucí oddílu HOM Alpin IV, členka MTB klubu BTK Kralupy, (horo)lezkyně, bikerka, běžkařka;
paní profesorka na gymnáziu (aprobace matika, fyzika)…

Jan Bím


Poutník, průvodce, co pomáhá lidem otevřít dveře do duchovního světa, otevřít jejich srdce lásce, soucitu a odpuštění. Společně jim pomáhá hledat jejich individuální dar, poslání a cestu,jak je vyjádřit ve hmotném světě. Honza vede meditace, kruhy a semináře, provází přechodovými rituály.
„Věřím, že lidský život může být krásný, inspirující a přitom zodpovědný. Čemu věřím, to také žiji.“
„Věřím, že lidský život může být krásný, inspirující a přitom zodpovědný. Čemu věřím, to také žiji.“

David Lněníček


Tvořivec a vnímavý průvodce přírodou, řezbářský mistr, který s dětmi i rodiči vyčaruje cokoliv domů, na zahradu i pro radost.
Tvořivec a vnímavý průvodce přírodou, řezbářský mistr, který s dětmi i rodiči vyčaruje cokoliv domů, na zahradu i pro radost.
Tvořivec a vnímavý průvodce přírodou, řezbářský mistr, který s dětmi i rodiči vyčaruje cokoliv domů, na zahradu i pro radost.

Jana Navarová


Vyrostla jsem na jihočeské vesnici a mám k přírodě velmi blízko. Ráda vyjíždím se svými andílky mimo Prahu a užívám si s nimi dobrodružství, která si pamatuji ze svého dětství. Pracuji jako sociální pracovnice v denním stacionáři pro lidi s mentálním postižením a kombinovanými vadami.
Vyrostla jsem na jihočeské vesnici a mám k přírodě velmi blízko. Ráda vyjíždím se svými andílky mimo Prahu a užívám si s nimi dobrodružství, která si pamatuji ze svého dětství. Pracuji jako sociální pracovnice v denním stacionáři pro lidi s mentálním postižením a kombinovanými vadami.
Vyrostla jsem na jihočeské vesnici a mám k přírodě velmi blízko. Ráda vyjíždím se svými andílky mimo Prahu a užívám si s nimi dobrodružství, která si pamatuji ze svého dětství. Pracuji jako sociální pracovnice v denním stacionáři pro lidi s mentálním postižením a kombinovanými vadami.

Mirka Vlčková


Před deseti lety jsem díky svým dětem založila rodinné centrum, následně Montessori mateřskou a základní školu Andílek a nakonec mezinárodní tréninkové centrum pro učitele. Montessori úžasně změnilo život mě i mé rodině, a věřím, že má sílu změnit i svět. Věřím, že každé dítě, pokud má tu správnou podporu, dovede rozvíjet svůj potenciál a vyroste v dospělého, který ví jaké je jeho poslání na tomto světě, a dovede jej naplňovat.

Hana Chramostová


Práce s dětmi mě celý život inspiruje, práce s dospělými motivuje, Montessori mi dává hluboké poznání a směr a Andílek mi dává prostor vše realizovat, propojit a dělat práci, která má smysl.
Potkávat každý den usměvavé tváře spokojených dětí ve třídách, vést tým úžasných lidí, zjistit jejich potenciál a podporovat je, zároveň se nechávat inspirovat, vést srdcem a odhodláním pro velké cíle, to je má práce, to je náš Andílek.
Hanka vystudovala pedagogickou fakultu, učitelství pro II.stupeň základní školy, dále výchovné poradenství, absolvovala studium managementu škol. Je držitelkou mezinárodního Diploma výcviku AMI 6-12 pod vedením Kay Baker, zakončila studium speciální pedagogiky se zaměřením na logopedii. Ve školství se pohybuje od roku 2002, pracovala jako učitelka ZŠ a SŠ, poté referentka na MŠMT v oblasti speciálního vzdělávání, byla vedoucí škol pro děti a dospívající, od roku 2012 ve funkci ředitelky státní MŠ a ZŠ, od 2013 je ředitelkou v Montessori školách Andílek.
Hanka vystudovala pedagogickou fakultu, učitelství pro II.stupeň základní školy, dále výchovné poradenství, absolvovala studium managementu škol. Je držitelkou mezinárodního Diploma výcviku AMI 6-12 pod vedením Kay Baker, zakončila studium speciální pedagogiky se zaměřením na logopedii. Ve školství se pohybuje od roku 2002, pracovala jako učitelka ZŠ a SŠ, poté referentka na MŠMT v oblasti speciálního vzdělávání, byla vedoucí škol pro děti a dospívající, od roku 2012 ve funkci ředitelky státní MŠ a ZŠ, od 2013 je ředitelkou v Montessori školách Andílek.

Lucie Smetanová


Jsem moc ráda, že jsem dostala možnost pracovat v týmu lidí, kteří tvoří zázemí pro děti a jejich rozvoj. Posledních sedm let jsem pracovala v logopedické škole jako asistentka, vychovatelka a učitelka. Svoji novou pozici vnímám jako možnost pronikat do světa Montessori pedagogiky a zároveň úzce spolupracovat s vedením školy a čerpat tak zkušenosti z trochu jiného pole, než jsem byla doposud zvyklá.
Vystudovala střední školu se zaměřením na pečovatelství a vychovatelství, poté VOŠ obor Sociální práce, absolvovala rekvalifikační kurz pro asistenty pedagoga a kurz pro logopedické asistenty. Po ukončení studia se věnovala práci s dětmi. Nejprve jako osobní asistentka dětí s Downovým syndromem a od roku 2012 v logopedické základní škole, kde postupně prošla pozicemi asistentka pedagoga, vychovatelka ve školní družině a třídní učitelka na 1.stupni ZŠ. V Andílku pracuje od srpna 2018 jako asistentka ředitelky a v prosinci absolvovala asistentský AMI kurz 3-6 let s trenérkou Elinou Rautasalo.
Vystudovala střední školu se zaměřením na pečovatelství a vychovatelství, poté VOŠ obor Sociální práce, absolvovala rekvalifikační kurz pro asistenty pedagoga a kurz pro logopedické asistenty. Po ukončení studia se věnovala práci s dětmi. Nejprve jako osobní asistentka dětí s Downovým syndromem a od roku 2012 v logopedické základní škole, kde postupně prošla pozicemi asistentka pedagoga, vychovatelka ve školní družině a třídní učitelka na 1.stupni ZŠ. V Andílku pracuje od srpna 2018 jako asistentka ředitelky a v prosinci absolvovala asistentský AMI kurz 3-6 let s trenérkou Elinou Rautasalo.

Barbora Doubková


Ačkoliv nejsem pedagog, fandím Montessori vzdělávání a v Andílku jsem našla pro sebe smysluplné místo. Jsem moc ráda, když můžu přispět k zajištění zázemí pro děti a učitele.
Bára má vystudovanou historickou sociologii, profesně se věnovala především marketingu, oblasti HR a provozu v obchodě i službách. Absolvovala asistentský kurz AMI pro věk 0 – 3 s trenérkou MgA. Heidi Phillippart.
Bára má vystudovanou historickou sociologii, profesně se věnovala především marketingu, oblasti HR a provozu v obchodě i službách. Absolvovala asistentský kurz AMI pro věk 0 – 3 s trenérkou MgA. Heidi Phillippart.

Kateřina Voglová


Nejlepší okamžiky v mém životě jsou ty, kdy jen jsem, užívám si danou chvíli a čas pro mě přestane existovat. Tyto okamžiky nejčastěji zažívám s dětmi a v přírodě. Na táboře máme jedinečnou možnost se zastavit, uvolnit a opět cítit. Ráda bych byla dětem na táboře průvodcem v jejich přirozených zážitcích s podporovala je v radosti z malých věcí, která plní naše srdce. Věřím, že spolu zvládneme výzvy i uvědomění, které nám příroda přináší, zacítíme si její krásu, spojíme se s ní.

Zdena Dobránska


Fascinuje ma veľký potenciál dieťaťa koľko toho samo dokáže, keď sa mu k tomu pripraví vhodné prostredie a podmienky. Miesto kde môže byť každý jedinečný. Miesto kde sa môžme navzájom učiť rásť. Bezpečné prostredie. Vidím v tejto práci zmysel, a práca s deťmi ma veľmi napĺňa. Beriem túto prácu ako dar.
Zdenka vystudovala Strednú umeleckú školu v Prešove, Propagačné výtvarníctvo, kde se věnovala i tvorbě didaktických pomůcek pro děti. Pracovala jako animátor na táborech, absolvovala AMI kurz 0-3 s trénerkou MgA.Heidi Phillippart, kurz respektovat a být respektován, a má kvalifikaci chůvy. Dokončuje si Kurz Montessori ČR pro věk 3 – 6 let.
Zdenka vystudovala Strednú umeleckú školu v Prešove, Propagačné výtvarníctvo, kde se věnovala i tvorbě didaktických pomůcek pro děti. Pracovala jako animátor na táborech, absolvovala AMI kurz 0-3 s trénerkou MgA.Heidi Phillippart, kurz respektovat a být respektován, a má kvalifikaci chůvy. Dokončuje si Kurz Montessori ČR pro věk 3 – 6 let.

Madara Spurava


I will always stand taller when I kneel to help a child.
Madara má vystudovanou pedagogiku pro základní školy a kvalifikaci pro výuku anglického jazyka. Absolvovala několik Montessori kurzů a nyní je v AMI výcviku 6 – 12 pod vedením Carly Foster. Má zkušenosti s prací s dětmi věkových kategorií 3 – 6 a 6 – 12, pracovala v Montessori školce i základní škole.
Madara má vystudovanou pedagogiku pro základní školy a kvalifikaci pro výuku anglického jazyka. Absolvovala několik Montessori kurzů a nyní je v AMI výcviku 6 – 12 pod vedením Carly Foster. Má zkušenosti s prací s dětmi věkových kategorií 3 – 6 a 6 – 12, pracovala v Montessori školce i základní škole.

Kavita Doodnauth



Liubov Zborovska


I love Montessori Method bacause of its wholistic approach to the child. Just like Maria Montessori I believe that „a child is not an empty vessel that should be filled with knowledge“. Education should be about support of children´s natural curiosity and nurture. Using Montessori Methos we can help full development of a child´s personality. We help children to become independent, responsible, kind and caring, happy people of the world.
Ljuba má vystudovanou psychologii na Univerzitě v Odessa na Ukrajině, je držitelka mezinárodního certifikátu z anglického jazyka. Již po studiu začala pracovat v montessori školkách jako anglicky mluvící pedagožka. V roce 2016 úspěšně ukončila výcvik AMI 3-6 s Elinou Rautasalo. V Andílku pracuje už od roku 2018.
Ljuba má vystudovanou psychologii na Univerzitě v Odessa na Ukrajině, je držitelka mezinárodního certifikátu z anglického jazyka. Již po studiu začala pracovat v montessori školkách jako anglicky mluvící pedagožka. V roce 2016 úspěšně ukončila výcvik AMI 3-6 s Elinou Rautasalo. V Andílku pracuje už od roku 2018.

Lucie Svobodová


Nejdůležitějším obdobím života není věk vysokoškolského studia, ale to první, období od narození do věku 6 let. Protože to je doba, kdy se formuje samotna inteligence člověka, jeho největší nástroj. Nejde ale jen o jeho inteligenci, ale o veškeré jeho psychické schopnosti.“ (M. Montessori, The Absorbent Mind)
Lucie má několikaletou praxi s dětmi, především z Anglie, kde žila 5 let. Působila jako asistentka pedagoga v České škole bez hranic v Londýně a po návratu do ČR pracovala u velkých korporátních společností v Praze. Lucie absolvovala AMI asistentský kurz pro věk 0-3 s Heidi Phillipart a pro věk 3-6 s Elinou Rautasalo a v Andílku pracuje již od roku 2017.
Lucie má několikaletou praxi s dětmi, především z Anglie, kde žila 5 let. Působila jako asistentka pedagoga v České škole bez hranic v Londýně a po návratu do ČR pracovala u velkých korporátních společností v Praze. Lucie absolvovala AMI asistentský kurz pro věk 0-3 s Heidi Phillipart a pro věk 3-6 s Elinou Rautasalo a v Andílku pracuje již od roku 2017.

Viktor Křivonoska


Již několik let se pohybuji v oblasti výchovy dětí a směr, který Montessori nastavuje, je mi velmi blízký. Být součástí týmu, který má za cíl pomáhat dětem najít samy sebe, je skvělý pocit. Mým cílem je, aby si děti pohyb co nejvíce užívaly a mohly se přirozeně rozvíjet.
Viktor vystudovat obor Výchova ke vzdělání, tělesná výchova na Karlově univerzitě. Absolvoval certifikovaný kurz instruktora fitness a 15 let se profesionálně věnuje hokeji. Má několikaletou praxi s dětmi jako trenér gymnastiky, inline bruslení, hokeje a také jako pedagog na ZŠ v Dobříši a příměstských táborech. V Andílku pracuje již od roku 2017.
Viktor vystudovat obor Výchova ke vzdělání, tělesná výchova na Karlově univerzitě. Absolvoval certifikovaný kurz instruktora fitness a 15 let se profesionálně věnuje hokeji. Má několikaletou praxi s dětmi jako trenér gymnastiky, inline bruslení, hokeje a také jako pedagog na ZŠ v Dobříši a příměstských táborech. V Andílku pracuje již od roku 2017.

Viktor Křivonoska


Již několik let se pohybuji v oblasti výchovy dětí a směr, který Montessori nastavuje, je mi velmi blízký. Být součástí týmu, který má za cíl pomáhat dětem najít samy sebe, je skvělý pocit. Mým cílem je, aby si děti pohyb co nejvíce užívaly a mohly se přirozeně rozvíjet.
Viktor vystudovat obor Výchova ke vzdělání, tělesná výchova na Karlově univerzitě. Absolvoval certifikovaný kurz instruktora fitness a 15 let se profesionálně věnuje hokeji. Má několikaletou praxi s dětmi jako trenér gymnastiky, inline bruslení, hokeje a také jako pedagog na ZŠ v Dobříši a příměstských táborech. V Andílku pracuje již od roku 2017.
Viktor vystudovat obor Výchova ke vzdělání, tělesná výchova na Karlově univerzitě. Absolvoval certifikovaný kurz instruktora fitness a 15 let se profesionálně věnuje hokeji. Má několikaletou praxi s dětmi jako trenér gymnastiky, inline bruslení, hokeje a také jako pedagog na ZŠ v Dobříši a příměstských táborech. V Andílku pracuje již od roku 2017.

Mili Pažická


Od narození mojí dcery se zabývám Montessori pedagogikou. Práce s dětmi je velmi inspirující v každém okamžiku jejich vývoje a je úžasné doprovázet je na jejich cestě k samostatnosti a osobnímu rozvoji. Je krásné vidět děti, jak vnímají svět a moci být u toho při jejich objevování.
Mili má vystudovanou střední hotelovou školu managementu a turismu, složila diplomové zkoušky z německého jazyka. Získala diplom z výcviku AMI 0-3 u Patricie Wallner a AMI 3-6 s Elinou Rautasalo. Mili má více jak 9 let zkušeností v Montessori školkách a v Andílku pracuje již od roku 2016.
Mili má vystudovanou střední hotelovou školu managementu a turismu, složila diplomové zkoušky z německého jazyka. Získala diplom z výcviku AMI 0-3 u Patricie Wallner a AMI 3-6 s Elinou Rautasalo. Mili má více jak 9 let zkušeností v Montessori školkách a v Andílku pracuje již od roku 2016.

Markéta Chrenčíková


V Andílku pracuji, protože se ráda věnuji dětem a Montessori systém mi vyhovuje a inspiruje. Tato práce mi přináší čistou hlavu a radost do života.
Zkušenosti s dětmi začala sbírat už v patnácti letech jako táborová vedoucí, vedla zájmové kroužky pro děti a ekologické výukové programy. Vystudovala bakalářský program na pedagogické fakultě UK, obor Chemie a Matematika. Je absolventkou asistentského kurzu AMI 0-3 a 3-6, AMI Foundation Course, kurzů Respektovat a být respektován, Koučinku pro pedagogy a kvalifikačního kurzu Chůva pro děti do zahájení školní docházky.
Zkušenosti s dětmi začala sbírat už v patnácti letech jako táborová vedoucí, vedla zájmové kroužky pro děti a ekologické výukové programy. Vystudovala bakalářský program na pedagogické fakultě UK, obor Chemie a Matematika. Je absolventkou asistentského kurzu AMI 0-3 a 3-6, AMI Foundation Course, kurzů Respektovat a být respektován, Koučinku pro pedagogy a kvalifikačního kurzu Chůva pro děti do zahájení školní docházky.

Emese Szanyi


I am from Hungary, but lived many years in the United Kingdom. I am mother of a 2-year-old daughter,when she was born I started searching for a different way of educational principles and discovered Montessori, which I felt truly connected to my own beliefs about children. Since then, I completed the 3-6 and the 0-3 assistant teacher course and become even more enthusiastic. Currently I am doing the AMI diploma course here in Prague and I really happy to join the Andílek team from this school year.
Vystudovala Oxford Brookes University obor zaměřený na Marketing a je absolventkou AMI asistentského kurzu 0-3 a 3-6. Nyní je v mezinárodním výcviku AMI 3-6 let s trenérkou Elinou Rautasalo. V naší škole pracuje jako anglicky mluvící pedagožka v mateřské škole.
Vystudovala Oxford Brookes University obor zaměřený na Marketing a je absolventkou AMI asistentského kurzu 0-3 a 3-6. Nyní je v mezinárodním výcviku AMI 3-6 let s trenérkou Elinou Rautasalo. V naší škole pracuje jako anglicky mluvící pedagožka v mateřské škole.

Michaela Kotěšovská


Montessori pedagogika mi dává naprostý smysl, protože naplňuje všechny vývojové potřeby dítěte a respektujícím přístupem vytváří šťastnou a samostatnou osobnost. Mojí snahou je, chápat jedinečnost a originalitu osobnosti každého dítěte, znát jeho potřeby. Respektujícím přístupem s ním jednat a naslouchat mu. Vytvořit mu takové prostředí, aby se cítilo bezpečně. Být mu na blízku, když volá o pomoc a stejně tak prožívat s ním radost, když se mu něco povede.
Motto: „Dítě je řízeno tajemnou silou, mohutnou a obdivuhodnou, a krůček za krůčkem ji mění v sebe sama. Tak se z dítěte postupně stává dospělý člověk. Získává zkušenosti za pomoci rukou, a to nejprve hrou a nakonec prací.“
Míša vystudovala obor Předškolní a mimoškolní pedagogika. Je absolventkou kurzů: AMI Children’s House Assistants Course, Respektovat a být respektován a Lektor práce s rodinou. Pedagogickou praxi absolvovala ve státní školce jako asistent pedagoga, kde se věnovala chlapci s ADHD a také působila jako vychovatelka ve školní družině ZŠ v Chýni.
Míša se věnuje dlouhodbě rovněž grafice. V minulých letech u nás pracovala na pozici odpoledního pedagoga v základní škole, od minulého školního roku působí jako pedagožka v odpoledním programu mateřské školy.
Míša vystudovala obor Předškolní a mimoškolní pedagogika. Je absolventkou kurzů: AMI Children’s House Assistants Course, Respektovat a být respektován a Lektor práce s rodinou. Pedagogickou praxi absolvovala ve státní školce jako asistent pedagoga, kde se věnovala chlapci s ADHD a také působila jako vychovatelka ve školní družině ZŠ v Chýni.
Míša se věnuje dlouhodbě rovněž grafice. V minulých letech u nás pracovala na pozici odpoledního pedagoga v základní škole, od minulého školního roku působí jako pedagožka v odpoledním programu mateřské školy.

Radka Jandová


Nikdy mne nenapadlo, že budu učit. Vždy jsem v životě hledala velké výzvy, maraton, cestování, studium v zahraničí. Jezdila jsme na dostihových koních, pořádala cykly staré hudby, milovala umění i přírodu. Až děti mi otevřely oči, že ta největší výzva stojí přede mnou. Býti montessori učitelkou je velké dobrodružství, stojí za ním hodně sil, krásy, poznání, lásky i pokory. Je to cesta pro celý život. Na montessori vzdělávání mne fascinuje, že nabízí otevřenou cestu k poznání. Ke každému cíli vede několik cest. My dospělí nikdy nevíme, jakou cestu si dítě zvolí, možná si zvolí svou vlastní, tvořivou. To mi jako člověku dává ohromnou pokoru a úctu ke každému dítěti.
Radka studovala Mezinárodní studia na univerzitě v Sydney a po manažerských zkušenostech v Austrálii, Irsku a Anglii zakotvila v České republice, kde produkovala rozličné umělecké projekty. Je držitelkou asistentského certifikátu AMI (Association Montessori Internationale), „Respektovat a být respektován“, Diploma AMI 6 – 12 s trenérkou Kay Baker a v současnosti dálkově studuje pedagogiku v Ústí nad Labem.
Radka je spoluzakladatelka Andílkového ateliéru, dříve samostatného Anima ateliéru. Od roku 2015 je pedagožkou v naší základní škole, od roku 2017 vedoucí týmu ZŠ.
Radka studovala Mezinárodní studia na univerzitě v Sydney a po manažerských zkušenostech v Austrálii, Irsku a Anglii zakotvila v České republice, kde produkovala rozličné umělecké projekty. Je držitelkou asistentského certifikátu AMI (Association Montessori Internationale), „Respektovat a být respektován“, Diploma AMI 6 – 12 s trenérkou Kay Baker a v současnosti dálkově studuje pedagogiku v Ústí nad Labem.
Radka je spoluzakladatelka Andílkového ateliéru, dříve samostatného Anima ateliéru. Od roku 2015 je pedagožkou v naší základní škole, od roku 2017 vedoucí týmu ZŠ.

Markéta Burianová


Výtvarné umění hledá a objevuje nové cesty a směry, stejně jako dětská mysl. Moje práce není nikdy stejná, každý den je výzva. Děti a jejich objevování světa mě inspirovalo k objevování sebe sama.
Markéta pracuje v Andílku jako asistentka hlavního pedagoga na prvním stupni ZŠ. Její tvůrčí mysl dokáže vždy překvapit a je v ní skryto nepřeberné množství nápadů. Už teď se těšíme na společně strávený tvůrčí čas.
Vystudovala bakalářský obor galerijní animace a vizuální kulturu na Univerzitě J.E.Purkyně v Ústi nad Labem. Má bohaté zkušenosti v oblasti grafického designu, i v práci s dětmi. Pracovala jako vychovatelka a lektorka výtvarných kroužků ve volnočasových klubech i jako průvodkyně v lesní školce. Absolvovala kurz Respektovat a být respektován a AMI asistentský výcvik pro věk 6-12 let. V Andílku pracuje od roku 2017.
Vystudovala bakalářský obor galerijní animace a vizuální kulturu na Univerzitě J.E.Purkyně v Ústi nad Labem. Má bohaté zkušenosti v oblasti grafického designu, i v práci s dětmi. Pracovala jako vychovatelka a lektorka výtvarných kroužků ve volnočasových klubech i jako průvodkyně v lesní školce. Absolvovala kurz Respektovat a být respektován a AMI asistentský výcvik pro věk 6-12 let. V Andílku pracuje od roku 2017.

Markéta Burianová


Výtvarné umění hledá a objevuje nové cesty a směry, stejně jako dětská mysl. Moje práce není nikdy stejná, každý den je výzva. Děti a jejich objevování světa mě inspirovalo k objevování sebe sama.
Markéta pracuje v Andílku jako asistentka hlavního pedagoga na prvním stupni ZŠ. Její tvůrčí mysl dokáže vždy překvapit a je v ní skryto nepřeberné množství nápadů. Už teď se těšíme na společně strávený tvůrčí čas.
Vystudovala bakalářský obor galerijní animace a vizuální kulturu na Univerzitě J.E.Purkyně v Ústi nad Labem. Má bohaté zkušenosti v oblasti grafického designu, i v práci s dětmi. Pracovala jako vychovatelka a lektorka výtvarných kroužků ve volnočasových klubech i jako průvodkyně v lesní školce. Absolvovala kurz Respektovat a být respektován a AMI asistentský výcvik pro věk 6-12 let. V Andílku pracuje od roku 2017.
Vystudovala bakalářský obor galerijní animace a vizuální kulturu na Univerzitě J.E.Purkyně v Ústi nad Labem. Má bohaté zkušenosti v oblasti grafického designu, i v práci s dětmi. Pracovala jako vychovatelka a lektorka výtvarných kroužků ve volnočasových klubech i jako průvodkyně v lesní školce. Absolvovala kurz Respektovat a být respektován a AMI asistentský výcvik pro věk 6-12 let. V Andílku pracuje od roku 2017.

Mariann Manhertz


Thanks to my daughters I started to work in the field in education. The more I have become part of the classroom the more I fell in love with the Montessori methodology. What I most enjoy working at Andilek is to see the children growing and fulfilling their best potentials. It is simply beautiful to see how each child can discover their own expertise and how they can support each other in the community. The icing of the cake is that I have an amazing team to work with, each of us is a unique character and very inspirational. I am so grateful that I can come to work every day feeling supported, valued and cared for.
Vystudovala učitelství anglického jazyka, literaturu a metodiku v Budapešti a v Helsinkách. Před osmi lety dokončila studium výuky anglického jazyka metodou Helen Doron. V Andílku pracuje již od roku 2015. Aktuálně dokončuje mezinárodní diplomový kurz AMI pro pedagogy věkové kategorie 6 – 12 s Carlou Foster.
Vystudovala učitelství anglického jazyka, literaturu a metodiku v Budapešti a v Helsinkách. Před osmi lety dokončila studium výuky anglického jazyka metodou Helen Doron. V Andílku pracuje již od roku 2015. Aktuálně dokončuje mezinárodní diplomový kurz AMI pro pedagogy věkové kategorie 6 – 12 s Carlou Foster.

Matěj Devera


Už na základní škole jsem si uvědomil, jak moc dokáže špatný učitel, vybudovat nezájem, či dokonce odpor k danému předmětu. Na práci s dětmi mě nejvíc baví právě to, jak objevovat v dětech nadšení a jejich individuální přednosti v tom co tolik baví mě. Je pro mě nesmírně důležité vést děti k pohybu, sebepoznání a překonávání vlastních hranic. Stejně tak je dostat ven do přírody a ukázat jim, co vše se dá venku dělat. V Andílku, jako bonus pracuji se super partou kolegů, kteří jsou mi zároveň přáteli, a kteří mě inspirují a posouvají mé obzory dále.
Matěj vystudoval střední školu, obor ekologie a životní prostředí. Od 8 let je členem skautského spolku a aktivně se v něm dodnes angažuje jako vedoucí. Má mnohaleté zkušenosti také jako lektor parkouru. Absolvoval AMI asistentský kurz pro věk 6 – 12 let a v Andílku pracuje již od roku 2017.
Matěj vystudoval střední školu, obor ekologie a životní prostředí. Od 8 let je členem skautského spolku a aktivně se v něm dodnes angažuje jako vedoucí. Má mnohaleté zkušenosti také jako lektor parkouru. Absolvoval AMI asistentský kurz pro věk 6 – 12 let a v Andílku pracuje již od roku 2017.

Adéla Dobešová


Vždycky jsem věděla, že chci učit, ale dlouho jsem hledala to správné místo, ve kterém bych se cítila dobře nejen jako dospělá, ale i jako dítě. Místo, které bude bezpečné, přátelské, partnerské a poskytne nekonečný prostor k objevování a zkoumání dětem i dospělým, místo, kde studenti zůstávají aktivní a autentičtí, kde je učení přirozenou součástí života a přirozeně nachází odpovědi a inspiruje k novým otázkám. To místo jsem našla v Andílku a jsem moc ráda, že mohu být součástí tohoto velkého každodenního dobrodružství, které mě neskutečně baví a těší.
Adéla vystudovala češtinu a francouzštinu na pedagogické fakultě, rok strávila na stáži na univerzitě v Paříži. Pracovala jako průvodkyně Prahou ve francouzštině a odborná pracovnice Akademie věd. Má výcvik AMI 3-6 pod vedením Marie Roth a AMI 6-12 s Kay Baker. Doplnila si kvalifikaci pro 1.stupeň ZŠ. V Andílku pracuje již od roku 2013.
Adéla vystudovala češtinu a francouzštinu na pedagogické fakultě, rok strávila na stáži na univerzitě v Paříži. Pracovala jako průvodkyně Prahou ve francouzštině a odborná pracovnice Akademie věd. Má výcvik AMI 3-6 pod vedením Marie Roth a AMI 6-12 s Kay Baker. Doplnila si kvalifikaci pro 1.stupeň ZŠ. V Andílku pracuje již od roku 2013.

Iva Freslová



Gabriela Sabolová



Vítězslav Janda


Dětská duše, citlivá, vímavá a velmi upřímná je pro mne zdrojem jedinečné radosti a často také učitečným zrcadlem sobě samému. Být s dětmi, pracovat s nimi a učit se od nich dává smysl. Dětský svět nabízí pravdivý pohled do budoucnosti.
Vítězslav se narodil v době, kdy Nobelovu cenu za literaturu obdržel John Steinbeck a Rolling Stones debutovali v londýnském Marquee Clubu. Po gymnáziu se rozhodoval mezi lesnickou školou, s touhou stát se členem Horské služby, a vábením umělecké múzy. Nakonec vystudoval konzervatoř, obory skladba a dirigování a hudbě se v různých formách věnuje celý život. Jako autor hudby i aktivní muzikant spolupracoval s rozličnými divadly a mnoha hudebními tělesy. Po sametové revoluci založil hudební vydavatelství, ve kterém zrealizoval přes 250 CD titulů, zaměřených především na vážnou hudbu a jazz. De facto kvůli vlastním dcerám spoluzakládal Andílkův ateliér, tvořivou platformu pro děti z Montessori škol Andílek. Zde v současnosti vede pěvecký sbor, v rámci individuálních lekcí s dětmi sdílí jejich radost z hudby a věnuje se dílenské práci se dřevem. V roce 2018 absolvoval montessori výcvik Adolescent Orientation ve Švédsku a už se těší na adolescentní program 2.stupně, který pomáhá ve škole zrealizovat.
Vítězslav se narodil v době, kdy Nobelovu cenu za literaturu obdržel John Steinbeck a Rolling Stones debutovali v londýnském Marquee Clubu. Po gymnáziu se rozhodoval mezi lesnickou školou, s touhou stát se členem Horské služby, a vábením umělecké múzy. Nakonec vystudoval konzervatoř, obory skladba a dirigování a hudbě se v různých formách věnuje celý život. Jako autor hudby i aktivní muzikant spolupracoval s rozličnými divadly a mnoha hudebními tělesy. Po sametové revoluci založil hudební vydavatelství, ve kterém zrealizoval přes 250 CD titulů, zaměřených především na vážnou hudbu a jazz. De facto kvůli vlastním dcerám spoluzakládal Andílkův ateliér, tvořivou platformu pro děti z Montessori škol Andílek. Zde v současnosti vede pěvecký sbor, v rámci individuálních lekcí s dětmi sdílí jejich radost z hudby a věnuje se dílenské práci se dřevem. V roce 2018 absolvoval montessori výcvik Adolescent Orientation ve Švédsku a už se těší na adolescentní program 2.stupně, který pomáhá ve škole zrealizovat.

Vítězslav Janda


Dětská duše, citlivá, vímavá a velmi upřímná je pro mne zdrojem jedinečné radosti a často také učitečným zrcadlem sobě samému. Být s dětmi, pracovat s nimi a učit se od nich dává smysl. Dětský svět nabízí pravdivý pohled do budoucnosti.
Vítězslav se narodil v době, kdy Nobelovu cenu za literaturu obdržel John Steinbeck a Rolling Stones debutovali v londýnském Marquee Clubu. Po gymnáziu se rozhodoval mezi lesnickou školou, s touhou stát se členem Horské služby, a vábením umělecké múzy. Nakonec vystudoval konzervatoř, obory skladba a dirigování a hudbě se v různých formách věnuje celý život. Jako autor hudby i aktivní muzikant spolupracoval s rozličnými divadly a mnoha hudebními tělesy. Po sametové revoluci založil hudební vydavatelství, ve kterém zrealizoval přes 250 CD titulů, zaměřených především na vážnou hudbu a jazz. De facto kvůli vlastním dcerám spoluzakládal Andílkův ateliér, tvořivou platformu pro děti z Montessori škol Andílek. Zde v současnosti vede pěvecký sbor, v rámci individuálních lekcí s dětmi sdílí jejich radost z hudby a věnuje se dílenské práci se dřevem. V roce 2018 absolvoval montessori výcvik Adolescent Orientation ve Švédsku a už se těší na adolescentní program 2.stupně, který pomáhá ve škole zrealizovat.
Vítězslav se narodil v době, kdy Nobelovu cenu za literaturu obdržel John Steinbeck a Rolling Stones debutovali v londýnském Marquee Clubu. Po gymnáziu se rozhodoval mezi lesnickou školou, s touhou stát se členem Horské služby, a vábením umělecké múzy. Nakonec vystudoval konzervatoř, obory skladba a dirigování a hudbě se v různých formách věnuje celý život. Jako autor hudby i aktivní muzikant spolupracoval s rozličnými divadly a mnoha hudebními tělesy. Po sametové revoluci založil hudební vydavatelství, ve kterém zrealizoval přes 250 CD titulů, zaměřených především na vážnou hudbu a jazz. De facto kvůli vlastním dcerám spoluzakládal Andílkův ateliér, tvořivou platformu pro děti z Montessori škol Andílek. Zde v současnosti vede pěvecký sbor, v rámci individuálních lekcí s dětmi sdílí jejich radost z hudby a věnuje se dílenské práci se dřevem. V roce 2018 absolvoval montessori výcvik Adolescent Orientation ve Švédsku a už se těší na adolescentní program 2.stupně, který pomáhá ve škole zrealizovat.

Daniela Richterová


Práce v Andílku mi přináší možnosti a varianty dalšího seberozvoje, jak při práci s dětmi tak i prostřednictvím kurzů a seminářů.
Vystudovala Jihočeskou univerzitu v Českých Budějovicích, obor Pedagogika volného času. Účastnila se různých zahraničních stáží v oborech sociální a pedagogická činnost a praxi vychovatelky získala mimo jiné i v Domově mládeže v Českých Budějovicích. Od letošního školního roku pracuje v Andílku jako vychovatelka ve školní družině a také jako asistentka pedagoga.
Vystudovala Jihočeskou univerzitu v Českých Budějovicích, obor Pedagogika volného času. Účastnila se různých zahraničních stáží v oborech sociální a pedagogická činnost a praxi vychovatelky získala mimo jiné i v Domově mládeže v Českých Budějovicích. Od letošního školního roku pracuje v Andílku jako vychovatelka ve školní družině a také jako asistentka pedagoga.

David Kolář



Lucie Urbančíková


Výuka angličitny mě v nejrůzněšjích formách a prostředích provází celý můj profesní život. Tato má „anglická pouť“ začala při studiích zážitkové pedagogiky v zahraničí. Právě tato studia mi dala ten prvotní impuls pro zapojování principů zážitkové pedagogiky do výuky angličtiny, čímž jsem začala čeřit značně stojaté vody výuky jazyků v mém okolí. Druhý impuls přišel v roce 2011, kdy jsem se přes své děti dostala k montessori. Co mě na montessori přístupu nadchlo nejvíce je „zhmotňování“ abstraktních principů napříč jednotlivými předměty.
Lucka absolvovala vysokoškolské vzdělání v USA, prošla celou řadou vzdělávacích seminářů propojených s angličtivou, vzděláváním a Montessori pedagogikou. V minulosti pracovala jako lektor vzdělávacích kurzů, věnuje se i publikační činnosti a v rámci vlastního podnikání – MAMAfaktura.cz vymýšlí a vyrábí jednoduché pomůcky postavené na montessori principech. Lucka pracuje v Andílku od roku 2019.
Lucka absolvovala vysokoškolské vzdělání v USA, prošla celou řadou vzdělávacích seminářů propojených s angličtivou, vzděláváním a Montessori pedagogikou. V minulosti pracovala jako lektor vzdělávacích kurzů, věnuje se i publikační činnosti a v rámci vlastního podnikání – MAMAfaktura.cz vymýšlí a vyrábí jednoduché pomůcky postavené na montessori principech. Lucka pracuje v Andílku od roku 2019.

Luboš Hudec


Nemám křišťálovou kouli, nevěstím z kávové sedliny, nepoužívám tarotové karty… Jsem pouhým pokorným žákem skvělých učitelů Matějčka, Prekopové, Švejcara a mnoha dalších. Předali mi úžadné teoretické a praktické zkušenosti a komplexní pohled na problematiku dítěte a jeho psychiky. Na prvním místě je u mě vždy dítě a jeho psychická rovnováha. Jen to vždy nejde tak jednoduše, jak bych si přál… Každé dítě je originál a nikdy se neopakuje.
Mám úctu k lidskému životu a především dětem. Za dlouholetou praxi vím, že jejich obtíže a problémy způsobujeme především my, my dospěláci…
Luboš má vystudovanou speciální pedagogiku, etopedii, poradenskou psychologii, klinickou psychologii a psychoterapeutické výcviky. Univerzity Praha, Hradec Králové, Olomouc, Vancouver, Mnichov – jsou jeho teoretická průprava. Děti a dlouholetá praxe v terénu pak praktickou studnicí poznání.
V Andílku působí od roku 2014 a pracuje s dětmi, pedagogy i rodiči. Specializuje se především na komplexní diagnostiku, předškolní diagnostiku, individuální terapii a poradenství.
Luboš má vystudovanou speciální pedagogiku, etopedii, poradenskou psychologii, klinickou psychologii a psychoterapeutické výcviky. Univerzity Praha, Hradec Králové, Olomouc, Vancouver, Mnichov – jsou jeho teoretická průprava. Děti a dlouholetá praxe v terénu pak praktickou studnicí poznání.
V Andílku působí od roku 2014 a pracuje s dětmi, pedagogy i rodiči. Specializuje se především na komplexní diagnostiku, předškolní diagnostiku, individuální terapii a poradenství.


Soňa Havlíčková


Přála bych všem, aby naše životy byly naplněny radostí. A skrze organizování různých akcí pro děti ale i rodiče či přátele jim chci umožnit společně se radovat a užít si přítomný okamžik. Díky dětem mám možnost se na svět dívat skrze jejich oči a ta konfrontace s dospěláckým pohledem je fascinující.
Soňa má vystudovanou Vysokou školu ekonomickou, získala diplom z výcviku AMI 3 – 6 u Marii Roth. Dlouhou dobu pracovala pro mezinárodní finanční instituce a po narození první dcery a objevení montessori se rozhodla, že chce najít práci, která dává větší smysl pro ni i celou společnost.
Soňa má vystudovanou Vysokou školu ekonomickou, získala diplom z výcviku AMI 3 – 6 u Marii Roth. Dlouhou dobu pracovala pro mezinárodní finanční instituce a po narození první dcery a objevení montessori se rozhodla, že chce najít práci, která dává větší smysl pro ni i celou společnost.

Klára Bílková


V životě se chci věnovat práci, která má smysl, význam a přesah do společnosti. Práci, která by mi přinášela radost. V Andílku jsem takovou práci našla.
Vystudovala gymnázium v Jihlavě a nyní dokončuje magisterské studium v Brně, obor Mezinárodní vztahy. Během studia absolvovala stáže v jihlavském Eurocentru a na Ministerstvu zahraničních věcí, pracovala na smluvním oddělení ve společnosti Heineken a na oddělení kvality společnosti Bosch. Ve volném čase dobrovolničila v brněnské neziskové organizaci NaZemi a věnovala se univerzitnímu spolku MuniMUN. V Andílku pracuje na pozici koordinátorky aktivit Komunitního centra. Kromě práce v naší škole se také věnuje práci v neziskové organizaci Člověk v tísni.
Vystudovala gymnázium v Jihlavě a nyní dokončuje magisterské studium v Brně, obor Mezinárodní vztahy. Během studia absolvovala stáže v jihlavském Eurocentru a na Ministerstvu zahraničních věcí, pracovala na smluvním oddělení ve společnosti Heineken a na oddělení kvality společnosti Bosch. Ve volném čase dobrovolničila v brněnské neziskové organizaci NaZemi a věnovala se univerzitnímu spolku MuniMUN. V Andílku pracuje na pozici koordinátorky aktivit Komunitního centra. Kromě práce v naší škole se také věnuje práci v neziskové organizaci Člověk v tísni.

Vítězslav Janda ZŠ


Dětská duše, citlivá, vímavá a velmi upřímná je pro mne zdrojem jedinečné radosti a často také učitečným zrcadlem sobě samému. Být s dětmi, pracovat s nimi a učit se od nich dává smysl. Dětský svět nabízí pravdivý pohled do budoucnosti.
Vítězslav se narodil v době, kdy Nobelovu cenu za literaturu obdržel John Steinbeck a Rolling Stones debutovali v londýnském Marquee Clubu. Po gymnáziu se rozhodoval mezi lesnickou školou, s touhou stát se členem Horské služby, a vábením umělecké múzy. Nakonec vystudoval konzervatoř, obory skladba a dirigování a hudbě se v různých formách věnuje celý život. Jako autor hudby i aktivní muzikant spolupracoval s rozličnými divadly a mnoha hudebními tělesy. Po sametové revoluci založil hudební vydavatelství, ve kterém zrealizoval přes 250 CD titulů, zaměřených především na vážnou hudbu a jazz. De facto kvůli vlastním dcerám spoluzakládal Andílkův ateliér, tvořivou platformu pro děti z Montessori škol Andílek. Zde v současnosti vede pěvecký sbor, v rámci individuálních lekcí s dětmi sdílí jejich radost z hudby a věnuje se dílenské práci se dřevem. V roce 2018 absolvoval montessori výcvik Adolescent Orientation ve Švédsku a už se těší na adolescentní program 2.stupně, který pomáhá ve škole zrealizovat.
Vítězslav se narodil v době, kdy Nobelovu cenu za literaturu obdržel John Steinbeck a Rolling Stones debutovali v londýnském Marquee Clubu. Po gymnáziu se rozhodoval mezi lesnickou školou, s touhou stát se členem Horské služby, a vábením umělecké múzy. Nakonec vystudoval konzervatoř, obory skladba a dirigování a hudbě se v různých formách věnuje celý život. Jako autor hudby i aktivní muzikant spolupracoval s rozličnými divadly a mnoha hudebními tělesy. Po sametové revoluci založil hudební vydavatelství, ve kterém zrealizoval přes 250 CD titulů, zaměřených především na vážnou hudbu a jazz. De facto kvůli vlastním dcerám spoluzakládal Andílkův ateliér, tvořivou platformu pro děti z Montessori škol Andílek. Zde v současnosti vede pěvecký sbor, v rámci individuálních lekcí s dětmi sdílí jejich radost z hudby a věnuje se dílenské práci se dřevem. V roce 2018 absolvoval montessori výcvik Adolescent Orientation ve Švédsku a už se těší na adolescentní program 2.stupně, který pomáhá ve škole zrealizovat.

Lukáš Trejkl



Zdena Fliegerová



Eva Skokanová



Julie Brátová



Magdalena Todorova


Children are amazing! I love watching them grow up – physically, mentally and emotionally. I love observing them and seeing in their eyes this amazing glow of the discoverer – when they realize something that might be really small for us, adults, but for them it is something great, fascinating, unthinkable before. I love seeing them overcome challenges and feeling like the king of the world, being proud of what they have achieved. This is why I am here – I am a silent observer and a delicate helper. I watch them make the small steps alone and I hold their hand for the big ones. And I enjoy every moment of it.
Vystudovala předškolní pedagogiku a indologii na univerzitě v Sofii. Má široké jazykové schopnosti, kromě své mateřské řeči (bulharštiny) ovládá také výborně angličtinu, španělštinu a hindštinu. Pracovala jako překladatelka a poté jako asistentka v Montessori školách v Bulharsku i v České republice. Nyní působí v Andílku na pozici hlavní pečovatelky v Dětské skupině.
Vystudovala předškolní pedagogiku a indologii na univerzitě v Sofii. Má široké jazykové schopnosti, kromě své mateřské řeči (bulharštiny) ovládá také výborně angličtinu, španělštinu a hindštinu. Pracovala jako překladatelka a poté jako asistentka v Montessori školách v Bulharsku i v České republice. Nyní působí v Andílku na pozici hlavní pečovatelky v Dětské skupině.

Magda Demeterová


V průběhu studia na vysoké škole, jsem si uvědomila, že tíhnu k dětem. Děti jsou úžasné, baví mě všechny věkové kategorie. Ti nejmenší, o které se staráme v dětské skupině člověka naplňují neskutečnou energií. Jejich každodenní/týdenní i měsíční pokroky jsou neuvěřitelné, to je též jeden z důvodů, proč mne tato práce tak oslovila. Zkrátka, jsem tady pro děti, abych jim pomohla růst a posouvat se dál!
Vystudovala Magisterské studium Hispanistiky na Karlově Univerzitě a nyní si dodělává pedagogické minimum pro 2. stupeň ZŠ a SŠ. Strávila jeden rok na univerzitě v Granadě a následně ještě půl roku v Salamance a v Zaragoze. Španělský temerament má prostě v krvi. Absolvovala Rekvalifikační kurz chůvy pro děti do zahájení předškolní docházky a též certifikovaný AMI kurz pro asistenty pro děti 0-3 let.
Vystudovala Magisterské studium Hispanistiky na Karlově Univerzitě a nyní si dodělává pedagogické minimum pro 2. stupeň ZŠ a SŠ. Strávila jeden rok na univerzitě v Granadě a následně ještě půl roku v Salamance a v Zaragoze. Španělský temerament má prostě v krvi. Absolvovala Rekvalifikační kurz chůvy pro děti do zahájení předškolní docházky a též certifikovaný AMI kurz pro asistenty pro děti 0-3 let.

Magda Demeterová


V průběhu studia na vysoké škole, jsem si uvědomila, že tíhnu k dětem. Děti jsou úžasné, baví mě všechny věkové kategorie. Ti nejmenší, o které se staráme v dětské skupině člověka naplňují neskutečnou energií. Jejich každodenní/týdenní i měsíční pokroky jsou neuvěřitelné, to je též jeden z důvodů, proč mne tato práce tak oslovila. Zkrátka, jsem tady pro děti, abych jim pomohla růst a posouvat se dál!
Vystudovala Magisterské studium Hispanistiky na Karlově Univerzitě a nyní si dodělává pedagogické minimum pro 2. stupeň ZŠ a SŠ. Strávila jeden rok na univerzitě v Granadě a následně ještě půl roku v Salamance a v Zaragoze. Španělský temerament má prostě v krvi. Absolvovala Rekvalifikační kurz chůvy pro děti do zahájení předškolní docházky a též certifikovaný AMI kurz pro asistenty pro děti 0-3 let.
Vystudovala Magisterské studium Hispanistiky na Karlově Univerzitě a nyní si dodělává pedagogické minimum pro 2. stupeň ZŠ a SŠ. Strávila jeden rok na univerzitě v Granadě a následně ještě půl roku v Salamance a v Zaragoze. Španělský temerament má prostě v krvi. Absolvovala Rekvalifikační kurz chůvy pro děti do zahájení předškolní docházky a též certifikovaný AMI kurz pro asistenty pro děti 0-3 let.

Karolína Růžičková


Práce s dětmi mě dlouho lákala. Vždy jsem spatřovala něco kouzelného na jejich fantazii a porozumění světu. Možnost být součástí Andílku mi poskytuje smysluplnou práci, kde se dennodenně učím něco nového, a to nejen od svých kolegů. Být součástí kolektivu, který ke vzdělávání dětí přistupuje s takovou láskou a pílí, je pro mě neskutečná pocta. Jsem ráda, že mohu dětem pomáhat v hledání sebe sama a rozvíjení jejich potřeb.
Kája vystudovala gymnázium v Ústí nad Labem a momentálně dokončuje své bakalářské studium na Univerzitě Karlově, obor Humanitní studia. Několik let se zabývala aktivně gymnastikou a pomáhala děti trénovat, chodívala jako dobrovolnice za dětskými pacienty do nemocnice a jezdila s dětmi na tábory. V Andílku pracuje od ledna 2019.
Kája vystudovala gymnázium v Ústí nad Labem a momentálně dokončuje své bakalářské studium na Univerzitě Karlově, obor Humanitní studia. Několik let se zabývala aktivně gymnastikou a pomáhala děti trénovat, chodívala jako dobrovolnice za dětskými pacienty do nemocnice a jezdila s dětmi na tábory. V Andílku pracuje od ledna 2019.

Veronika Posar


Odkedy si pamätám, chcela som robiť niečo s deťmi a pre deti. Montessori pedagogika ma od začiatku očarila svojou jednoduchosťou, prirodzenosťou, pravdivosťou a prístupom založeným na jedinečnosti každej ľudskej bytosti. Skúsenosti pri práci s deťmi som nazbierala ako lektorka a učiteľka a ako maminka troch skvelých chlapcov. Rada pracujem rukami, tvorím, kreslím, vystrihujem, skladám origami a tiež milujem „poletovanie“ v kuchyni, knihy a fotenie.
Vystudovala magisterský obor speciální pedagogiku na Univerzitě Komenského v Bratislavě. Své zkušenosti získala jako lektorka Montessori pracoven, učitelka v MŠ a asistentka na prvním stupni ZŠ. Absolvovala AMI výcviky pro věk 0-3 s Patricii Wallner a pro věk 3-6 s Marií Roth a asistentský kurz pro věk 6 – 12 s Kylou Morentz. V Andílku pracuje od roku 2009 a stála u jeho zrodu.
Vystudovala magisterský obor speciální pedagogiku na Univerzitě Komenského v Bratislavě. Své zkušenosti získala jako lektorka Montessori pracoven, učitelka v MŠ a asistentka na prvním stupni ZŠ. Absolvovala AMI výcviky pro věk 0-3 s Patricii Wallner a pro věk 3-6 s Marií Roth a asistentský kurz pro věk 6 – 12 s Kylou Morentz. V Andílku pracuje od roku 2009 a stála u jeho zrodu.

Sylvie Hulejová



Andrea Vodsloňová


Celý svůj dospělý život se věnuji práci s dětmi, ve školce či v turistickém oddíle. Když jsem přivedla na svět vlastní děti, hledala jsem místo, které by rezonovalo s mým pohledem na výchovu a kde by děti byly šťastné. To vše jsem našla v Andílkovi a bylo proto přirozené, že mne to sem po skončení rodičovské dovolené lákalo i do role pedagoga.
Vystudovala střední pedagogickou školu v Praze. Několik let pracovala jako učitelka mateřské školy. Ve volném čase se jako instruktorka, později jako vedoucí a zdravotník věnovala turistickému oddílu a táborům. Absolvovala AMI asistentský kurz pro věk 0-3 s Heidi Phillipart a pro věk 3-6 s Elinou Rautasalo.
Vystudovala střední pedagogickou školu v Praze. Několik let pracovala jako učitelka mateřské školy. Ve volném čase se jako instruktorka, později jako vedoucí a zdravotník věnovala turistickému oddílu a táborům. Absolvovala AMI asistentský kurz pro věk 0-3 s Heidi Phillipart a pro věk 3-6 s Elinou Rautasalo.

Monika Šormová


Vystudovala bakalářský obor sociologie na Westminster University v Londýně, kde žila 4 roky. Po návratu do Prahy, dostudovala magisterský obor speciální pedagogiky na Univerzitě Jana Amose Komenského. Při studiu dva roky působila jako asistent pedagoga ve státní MŠ v integrační třídě s dětmi s mentálním postižením. Po této zkušenosti si otevřela vlastní dětské centrum, které vedla pět let. Aktuálně studuje AMI kurz pro vedoucího pedagoga pro věk 3-6 s Elinou Rautasalo.
Vystudovala bakalářský obor sociologie na Westminster University v Londýně, kde žila 4 roky. Po návratu do Prahy, dostudovala magisterský obor speciální pedagogiky na Univerzitě Jana Amose Komenského. Při studiu dva roky působila jako asistent pedagoga ve státní MŠ v integrační třídě s dětmi s mentálním postižením. Po této zkušenosti si otevřela vlastní dětské centrum, které vedla pět let. Aktuálně studuje AMI kurz pro vedoucího pedagoga pro věk 3-6 s Elinou Rautasalo.

Gabriela Rychlá


Montessori je pro mě nový, svěží vítr a čím víc do něj pronikám, tím vděčnější jsem za příležitost pracovat s dětmi v Andílku. Jsem tu zatím krátce, ale ještě pořád přichází chvíle, a doufám, že nezmizí, kdy mě dojímá, jak velký kus práce mají děti za sebou a čeho všeho jsou schopny bez pomoci. Považuji se za jejich, a také nás všech, nejvěrnějšího fanouška.

Aneta Šornová



Petra Sztachová



Štěpánka Petrová


Andílek je pro mě místem, kde mohu s podporou naplno rozvíjet svoji kreativitu. Práce s dětmi mě neskutečně nabíjí a inspiruje a Montessori pedagogika je přístup, který pro mě má smysl. Mimo jiné jsem velká fanynka Antoine de Saint-Exupéryho, proto si dovolím nakonec uvést jeho citát, který souzní s mým vnitřním nastavením: ,,Všichni dospělí byli kdysi dětmi, ale bohužel jen pár z nich si na to vzpomíná.“
Štěpánka absolvovala dvouleté studium grafologie a psychologie v České grafologické komoře a nyní dokončuje studium sociální pedagogiky na Univerzitě Jana Evangelisty Purkyně. Se vzděláváním má zkušenosti z neziskových organizací, jako jsou Amnesty International, Člověk v tísni či Integrační centrum Praha. A ve volném čase se věnuje výuce českého jazyka jako cizího jazyka. Aktuálně studuje AMI asistentský výcvik pro věk 6 – 12 let.
Štěpánka absolvovala dvouleté studium grafologie a psychologie v České grafologické komoře a nyní dokončuje studium sociální pedagogiky na Univerzitě Jana Evangelisty Purkyně. Se vzděláváním má zkušenosti z neziskových organizací, jako jsou Amnesty International, Člověk v tísni či Integrační centrum Praha. A ve volném čase se věnuje výuce českého jazyka jako cizího jazyka. Aktuálně studuje AMI asistentský výcvik pro věk 6 – 12 let.

Zuzana Kašparová


Na vysoké škole jsem nedokázala rozhodnout, jestli chci spíš studovat jazyky, společenské vědy nebo uměnovědy. Tak jsem studovala všechno. Věděla jsem, že mě učení a vzdělávání baví a posouvá dál. Poté, co můj syn začal čirou náhodou chodit do montessori školky a pak dál do školy jsem zjistila, že ho učení a vzdělávání taky baví, že jeho vnitřní plamen během první třídy nevyhasl, jak to tak často bývá v tradiční škole. Ačkoliv v Andílku neučím, baví a naplňuje mě pracovat v instituci, která zažehává v dětech i dospělých ten plamen vnitřní motivace a umožňuje jim posouvat se dál. Má to tady pro mě smysl.
Vystudovala anglický jazyk a literaturu a divadelní studia na Filozofické fakultě Masarykovy Univerzity v Brně. Během studií pracovala v neziskových organizacích zabývajícími se lidskoprávními tématy a multikulturalitou. Po skončení studia se přestěhovala do Prahy, kde pracovala v politické sféře pro Stranu zelených. Jako projektová manažerka vedla několik projektů z Evropského sociálního fondu i z programu Erasmus+. Od ledna 2019 vedla Asociaci Montessori Česká republika. Pro Montessori školy Andílek pracuje s přestávkami již od roku 2014.
Vystudovala anglický jazyk a literaturu a divadelní studia na Filozofické fakultě Masarykovy Univerzity v Brně. Během studií pracovala v neziskových organizacích zabývajícími se lidskoprávními tématy a multikulturalitou. Po skončení studia se přestěhovala do Prahy, kde pracovala v politické sféře pro Stranu zelených. Jako projektová manažerka vedla několik projektů z Evropského sociálního fondu i z programu Erasmus+. Od ledna 2019 vedla Asociaci Montessori Česká republika. Pro Montessori školy Andílek pracuje s přestávkami již od roku 2014.

František Vodsloň


František vystudoval Matematicko-fyzikální fakultu Univerzity Karlovy, obor Informatika. Od studií se pohybuje v IT branži jako programátor a manažer. Absolvoval AMI Adolescent Introductory Workshop s Tinou Booth, v Andílkovi je od září 2020. Ve volném čase se věnuje pohybu a hře na baskytaru.
František vystudoval Matematicko-fyzikální fakultu Univerzity Karlovy, obor Informatika. Od studií se pohybuje v IT branži jako programátor a manažer. Absolvoval AMI Adolescent Introductory Workshop s Tinou Booth, v Andílkovi je od září 2020. Ve volném čase se věnuje pohybu a hře na baskytaru.

Michal Plundra



David Hanslián


Mapy, počasí, poznávání světa, cestování, aktuální dění. To jsou věci, které mě zajímaly od dětství. A od té doby mě doprovází, ať už v podobě vzdělání, profesní kariéry, nebo mých zájmů a koníčků. Nyní jsem dostal příležitost se o ně podělit i se studenty, učit se a učit, diskutovat a přemýšlet. V Andílku totiž pracuji jako specialista na oblast zeměpisu pro adolescentní program ZŠ.
David studoval obor Geografie a kartografie na Masarykově univerzitě v Brně a následně získal doktorát v oboru Meteorologie a klimatologie na Matematicko-fyzikální fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Dlouhodobě pracuje na Ústavu fyziky atmosféry Akademie věd a ve společnosti ČEZ, kde se zaměřuje zejména na oblast meteorologie pro větrnou energetiku. Ve volném čase rád cestuje a sportuje, jeho nejoblíbenější disciplínou je orientační běh. Do Andílka se přidal nedávno – 09/2020.
David studoval obor Geografie a kartografie na Masarykově univerzitě v Brně a následně získal doktorát v oboru Meteorologie a klimatologie na Matematicko-fyzikální fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Dlouhodobě pracuje na Ústavu fyziky atmosféry Akademie věd a ve společnosti ČEZ, kde se zaměřuje zejména na oblast meteorologie pro větrnou energetiku. Ve volném čase rád cestuje a sportuje, jeho nejoblíbenější disciplínou je orientační běh. Do Andílka se přidal nedávno – 09/2020.

Hana Slabá



Kateřina Urbanová



Vítězslav Janda

Vítězslav Janda


Dětská duše, citlivá, vímavá a velmi upřímná je pro mne zdrojem jedinečné radosti a často také učitečným zrcadlem sobě samému. Být s dětmi, pracovat s nimi a učit se od nich dává smysl. Dětský svět nabízí pravdivý pohled do budoucnosti.
Vítězslav se narodil v době, kdy Nobelovu cenu za literaturu obdržel John Steinbeck a Rolling Stones debutovali v londýnském Marquee Clubu. Po gymnáziu se rozhodoval mezi lesnickou školou, s touhou stát se členem Horské služby, a vábením umělecké múzy. Nakonec vystudoval konzervatoř, obory skladba a dirigování a hudbě se v různých formách věnuje celý život. Jako autor hudby i aktivní muzikant spolupracoval s rozličnými divadly a mnoha hudebními tělesy. Po sametové revoluci založil hudební vydavatelství, ve kterém zrealizoval přes 250 CD titulů, zaměřených především na vážnou hudbu a jazz. De facto kvůli vlastním dcerám spoluzakládal Andílkův ateliér, tvořivou platformu pro děti z Montessori škol Andílek. Zde v současnosti vede pěvecký sbor, v rámci individuálních lekcí s dětmi sdílí jejich radost z hudby a věnuje se dílenské práci se dřevem. V roce 2018 absolvoval montessori výcvik Adolescent Orientation ve Švédsku a už se těší na adolescentní program 2.stupně, který pomáhá ve škole zrealizovat.
Vítězslav se narodil v době, kdy Nobelovu cenu za literaturu obdržel John Steinbeck a Rolling Stones debutovali v londýnském Marquee Clubu. Po gymnáziu se rozhodoval mezi lesnickou školou, s touhou stát se členem Horské služby, a vábením umělecké múzy. Nakonec vystudoval konzervatoř, obory skladba a dirigování a hudbě se v různých formách věnuje celý život. Jako autor hudby i aktivní muzikant spolupracoval s rozličnými divadly a mnoha hudebními tělesy. Po sametové revoluci založil hudební vydavatelství, ve kterém zrealizoval přes 250 CD titulů, zaměřených především na vážnou hudbu a jazz. De facto kvůli vlastním dcerám spoluzakládal Andílkův ateliér, tvořivou platformu pro děti z Montessori škol Andílek. Zde v současnosti vede pěvecký sbor, v rámci individuálních lekcí s dětmi sdílí jejich radost z hudby a věnuje se dílenské práci se dřevem. V roce 2018 absolvoval montessori výcvik Adolescent Orientation ve Švédsku a už se těší na adolescentní program 2.stupně, který pomáhá ve škole zrealizovat.



Adolescentní program 12–15 let



Zkoumám, jak funguje společnost a jak být jejím prospěšným členem.
V rámci učebního plánu mají studenti možnost uplatnit vědomosti, úsudek a tvůrčí dovednosti k řešení problémů, které vyžadují fyzickou aktivitu, etickou volbu, sebevyjádření a teoretické využití souvislostí jednotlivých oblastí studia.Dospívající jsou provázeni kvalifikovanými školenými dospělými, kteří jsou odborníky ve svém oboru.
Jak to u nás vypadá
Vzdělávací kurikulum
Nástroje
PRÁCEHUDBA
JAZYK
POHYB
UMĚNÍ

Život
v komunitě
Společné snídaně

komunikace

Sebevyjádření
Kdo jsem?Co je má role ve světě?


Cizí jazyky
prohlubovánígramatika

vyučování
Nástroje
MIKROEKONOMIEHUMANITA
ZEMĚ A ŽIVOT
LIDSKÝ POKROK


Příprava na
dospělácký život
Chci to zkusit sám...


pedagogika
Psychický
rozvoj
Co se se mnou děje? Měním se...


Nástroje
ANALÝZALOGIKA
FILOSOFIE
MORÁLKA
ETIKA
DISKUZE
SEXUALITA
PSYCHOLOGIE

Vzdělávací kurikulum
Nástroje
HUDBAJAZYK
POHYB
UMĚNÍ

Život
v komunitě
Společné snídaně

komunikace

Sebevyjádření
Kdo jsem?Co je má role ve světě?


Cizí jazyky
prohlubovánígramatika

vyučování
Nástroje
MIKROEKONOMIEHUMANITA
ZEMĚ A ŽIVOT
LIDSKÝ POKROK


Příprava na
dospělácký život
Chci to zkusit sám...


pedagogika
Psychický
rozvoj
Co se se mnou děje? Měním se...


Nástroje
ANALÝZALOGIKA
FILOSOFIE
MORÁLKA
ETIKA
DISKUZE
SEXUALITA
PSYCHOLOGIE
